stijnsmulders.reismee.nl

De La Atmosphere

Eindelijk weer terug uit Zombe!

Na 3 dagen zonder stroom, internet en telefoon gezeten te hebben in het dorpje zombe zijn we eindelijk weer terug in Kitui. Ik zit nu in het ICC gebouw en kan eindelijk weer even op internet. We zijn woensdag met de matatu (soort van busje) naar Zombe gereden. We stonden klaar om 1 uur, maar het busje vertrok pas om 3 uur : / die afrikanen hebben niet heel erg veel haast met vertrekken. De matatu reid pas aan als hij helemaal vol is.

We begonnen aan een hele hobbelige rid van kitui naar Zombe wat ongeveer 2 en een half uur duurde. Het busje stopt (nou ja, niet echt stoppen, maar meer iets langzamer rijden) tussen door om wat mense in en uit te laten stappen. 1 x stonden we wel helemaal stil, omdat er 5 geiten het dak op moesten. Die geiten de lucht in! met wat mekkerende geiten op ons busje reden we verder door de heuvels van het Kitui distrit, om eindelijk aan te komen in een klein dorpje genaamd zombe. Hier werden we natuurlijk weer vreemd aangekeken, want wat doen die witte mense daar nou weer?

Lekker geslapen in een klein hotelletje, zonder electriciteit en stromend water. wel heel sfeervol! dat wel. De volgende dag zijn we een schooltje gaan bezoeken, maar een mooi aantal computers. Het was wel een beetje jammer dat door stroomtekort er altijd maar 2 computers tegelijk aan konden. Dus hebben we stuk voor stuk alle comuters getest, wat wel een tijdje duurden.

Hierna zijn we gaan eten. 1 kilo geiten vlees! met 5 man was dat goed te snacken. Onze hele lunch met ugalhi, tomaten, chapiti'sd en het geiten vlees was in totaal 3 euro 70. Dat zijn mooie prijzen :).

S'avonds hebben we met z'n 5e een kippetje verorbert en wat frietjes gegeten. We moesten s'ochtends laten weten dat we s'avonds kip wouden, want dan moesten ze die nog even slachten.

De terugweg was nog hobbeliger dan de heenweg, maar we zijn gelukkkig weer veilig aangekomen. Tip van de dag, probeer zo ver mogelijk voor in de mutatu te gaan zitten, want achter in het busje, vlieg je makkelijk een meter de lucht in bij flinke gaten in de weg.

Straks met Sasol lekker eten,

Nieuwe foto's komen er aan!

Groetjes uit Kitui!

Brechtje

Hey lief broertje!
Fijn weer iets van je te horen! Hou je het nog vol daar in Afrika? Begin je al 'n beetje te wennen aan het afrikaanse leven? En mis je de nederlandse frikadellen al? Have fun!
Liefs! X

Stijn

haha, had het er net over met laura!

we willen kroketten in Frikandellen speciaal!

Marcel en Anita

Hoi Schat.
Wat maak je allemaal mee in korte tijd.
Goed dat jullie je zo goed kunnen handhaven.
We wachten met spanning op de foto`s.
Kus papamam

Alex

Hoi Stijn,

Volgens mij moet het onderstaande wel lukken:

1KG Geitenvlees: Check
5 Broodjes: Moet lukken?
Knoflooksaus: Zelf maken! (Yoghurt, knoflook, beetje munt als het er is)
Groente... niet per sé nodig.
En dan Döner kebab met geit :D Met een beetje geluk komt KoenSi ook nog eens op de geur af ook :D.

Overigens hoor ik wel dat jij en Lesley het leuk hebben daar, doe nog even de groeten aan haar van me ;). Veel succes ermee en nog tot spreeks!

Stijn

top id! :D dankje alex zal het eens in elkaar gaan brouwen ;) groetjes terug!

Brechtje

Hihihi!

tante Miepie

Hoi Stijn,

volgens mij rollen jullie met gemak door deze maanden heen, jullie maken er gewoon het beste van, niet zeuren! Kei goed,

Marianne

Selvi

Hoi Stijn,

Ik heb net jou verhalen gelezen en heel gaaf wat jullie allemaal meemaken!

En zulke mooie foto’s! SUPER leuk! Ik blijf je volgen..

Heel veel plezier daar :D

Gr.