stijnsmulders.reismee.nl

Regen seizoen Vervolg

Wat een ellende,

Aangezien ik de vorige keer mijn stukje wel regen seizoen genoemd heb, maar niks over het regenseizoen verteld heb zal ik dat deze keer maar eens uitgebreid doen.

Dan denk je, dat word super! alles groen zien worden, rivieren tot leven zien komen en zo voort.

Maar nee, regen is net zo vervelend als in nederland.

het is nat, heel nat. En naast het feit dat het wegen omtoverd in rivieren, is de kans dat als het regent de stroom uit valt 99%. En aangezien het tijdens het regenseizoen het ongeveerd elke dag regent, komt deze som uit op een mooie uitkomst van ellende.

En dan denk je dat je alles gehad hebt! Blijken al die insecten al die regen dus echt super te vinden! Enorme kevers, vliegjes, mieren en kakkerlakken. En ze komen allemaal op de lamp in ons huisje af :( het zijn er echt te veel!

Nou, weer eventjes genoeg gezeurd, want er zijn natuurlijk ook nog leuke dingen in afrika!

We hebben de afgelopen 3 dagen, ict les gegeven aan de Sasol studeten. Er waren er een paar die al wat ervaring hadden met computers, maar ook buddy's van de damme bouwers die nog nooit een computer hadden aangeraakt.

Het was echt super leuk om ze te leren werken met een computer. Tijdens deze lessen kom je er pas achter, hoe vanzelf sprekend een computer gebruiken wel niet voor ons nederlanders is.

Een muis blijkt een enorme hindernis, en als je zegt dubbel klikken, dan denk je er niet eens over na, datiemand dieniet weet wat een muis is, ook niet weet wat dan precies 'dubbel klikken' is. Alles moet je ze uitleggen, wat natuurlijk ook logisch is.

We hebben ze de basis principes van een computer uitgelegd, ze leren werken met worden power point en ze een beetje van het internet laten proeven. Ik zag verbaasde blikken, toen chris ze google maps liet zien, en er plotselining een sateliet kaart van kituiop de beamer verscheen.

Al om al, heb ik de afgelopen tijd wel genoten, maar na 2 maanden Afrika, merk je toch dat zich een dagelijkse routine gaat opbouwen.(Op mijnwaarschijnelijke 1 malige ochten jog sessie samen met daphne na. Half 7 s'ochatned stond ik langs mijn bed, om 40 minuten hard te lopen :P nooit meer! )

We gaan het hier allemaal wel overleven inkitui! (zolang de insecten ons niet op eten!)

Groetjes uithet steeds minder droge kitui!

Stijn

Reacties

Reacties

Stijn

En om even te reagern op iedereen hun leuke reacties!
bedankt voor het lezen van mijn blog! en excuses voor het verminderen van mijn schrijf activiteiten ;) De dagelijkse routines hakken er een beetje op in, en mijn laptop is op het monent diet de ideale werk plek!

Ome thuis, ik ben niet moordlustig! kip is gewoon heel heel heel heel erg lekker :D

Tim, niet helemaal het zelfde, want ben namelijk beetje bruiner :D en armer :( stomme masai markt!

Aangezien lesley een enorme "waslijst" aan weetjes op haar blog heeft staan, weet ik er ook nog wel een leuke bij:

Wist je dat? lesley net haar "was" heeft buite gehange, en er net een ENORME regenbui begonne is
die waarschijnelijk tot morge ochtend door gaat?

wist je dat? ik blij ben dat het lot heeft besloten dit te laten gebeuren?

wist je dat? Ik aan het begin het woordje "waslijst" zonder intentie getypt had, en het eigenlijk wel een
heule heule heule goeie woord grap vond?

Zo lesley! steek die weetjes lijst maar ergens waar de zon niet schijnt want ik kan er ook iets van! :D

(maar je bent nog wel cool hoor lesley! )

Tim

Haha, ja de masai zijn goede afzetters he :P
Heb ik ook gemerkt had er ook wat gekocht.

Wat heb je gehaald daar?

mama en Brechtje

Hoi schat. Fijn dat je het nog niet helemaal op[geeft met je verhalen !! Zeg, als wij komen zijn die akelige beestjes toch wel weg ,he, anders ben ik zo weg!!!!!
En al die regen wil ik ook niet, dus zoek maar een zonnekoning en geef hem een fooi!Brechtje zit mij te pesten hoe ik aan het typen ben,....hier komt ze zelf,dag schat
Hahaha, hilarisch hoe mama over het toetsenbord gebogen met twee kromme vingertjes aan het typen is ;) Fijn om weer een verhaaltje van jou te horen :D Gelukkig regent het nu bij jou ook, anders zou ik me hier (in de regen!) helemaal ellendig voelen.. :( Hopelijk heb je ook nog een paar mooie daagjes daar, voordat je straks weer naar het winterse Nederland terug moet keren..
Geniet ervan jongen! (Ik moet van mama zeggen dat we ook 'n beestje hebben in de keuken, zó klein, zegt ze.. Tja, dat je het even weet..) Begin je nu toch wel te missen hoor :( Kom maar snel weer terug!
Liefs!

Mama

Hoi schat.Ik heb net opde sight van Krasreizen gekeken.
De eerste nacht slapen we in Hotel Severin Sea Lodge,Malindi Road, Mombassa 80100.
Kus vanuit een grijs,nat en koud Nederland

Jor

Hej Stijn!!

Kan jij jogge?! Dat doe je hier nooit :P
Mooi dat ze daar ook damme bouwers hebben :)

x

Oom Thijs

Ja, Stijn; wij hebben hier geen last van de insecten ..... omdat het hier veel te koud is voor die .......- beestjes !

Hou vol, het telt al af !!!

Sandra

Hoi Stijn,

Leuk je verhalen te lezen je vermaakt je daar wel tussen die beestenboel, kippen, kakkerlakken etc.... Ik hoor het al ik hoef niet naar Afrika.

Je zult wel veel indrukken krijgen, veel zien en beleven.

Stijn, geniet er van ook al regent het net als in Nederland je bent toch maar mooi in Afrika.

Nog veel plezier daar.

Groetjes Sandra Wijnen

mama

Hoi mijne jongen !
Wat een leuke foto"s !! Wat jammer dat edukans te weinig financien heeft , jullie hebben er veel ervaring op gedaan. Gaan we nog skypen zaterdagavond ?
Knuffel mama, ook voor Lesley, hopelijk werkt de antibiotica al een beetje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!