stijnsmulders.reismee.nl

Nzambani Rock

Eindelijk weer even tijd voor een verhaaltje :),

Het einde van mijn weekend zit er weer op, en heb weer van alles mee gemaakt in mijn 3de week hier in kenia. Deze week zijn we weer wat schootljes gaan bezoeken, en heb ik weer een mooi stukje van kenia gezien.

We hebben deze week 3 scholen bezocht. Maandag zijn we naar de Mulango polytechnic gegaan, een soort van mbo school om het zo maar te noemen. Daar kunnen afrikaanse studenten praktische dingen leren zoals meubel maken en lassen. Het ICT lokaal dat ze daar hadden was aardig onderhouden maar ze misten gewoon het geld om het echt goed te doen. Die dag echt leuke foto's kunnen maken, maar mijn geheugenstick was die dag aan het falen, dus ze zijn allemaal verloren gegaan :*(

Die dag erna zijn we naar Ikutha gegaan. Het was 1 dag reizen en 1 dag werken en daarna weer 1 dag terug. Maar toen we daar aankwamen bleken alle computers los in het lokaal te liggen en was er geen een meer die werkte. De ICT leraar was vertrokken naar een andere school. We konden daar dus niet zo veel uitvoeren, dus zijn we diezelfde dag nog terug gegaan naar Kitui.

Vrijdag hebben we de laatste school bezocht, en wat we daar aantroffen was dan weer wel mooi om te zien. Alles netjes onderhouden, en bijna alles werkten nog. De stof die de leraar als les gaf was heel indrukwekkend.

Dit weekend zijn we zaterdag NZambani rock wesen bezoeken. Echt de mooiste afrika ervaring tot nu toe. Van af Nzambani rock heb je uitzicht over een groot deel van kitui, met savanne aan de ene kant en een valei aan de andere. Op die rots gezeten tot de zon helemaal onder was en gezzelig met z'n alle langs een zelf gebouwd kampvuur gezeten. Woorden kunnen niet vertellen hoe mooi het daar was. Gelukkig heb ik moeilijk veel foto's gemaakt! en een filmpje van hoe de zon onder gaat, deze komt binnekort online.

Vandaag naar de kerk geweest! jaja, da's nie niks hé! Maar niet voor herhaling vatbaar. De mis was in het swahili's... en duurde 3 uur. Ja je leest het goed! 3 uur! Volgende week gaan we misschien naar een protestanse mis want deze was katholiek. Die is misschien wel in het Engels. Vandaag ook nog eventjes gevoetbalt met wat kindjes uit de buurt, maar door de hitte na een uurtje toch maar naar huis gegaan.

Het gaat hier allemaal prima in Kitui, begin beetje last te krijgen van me keel, maar nog niet echt ziek geweest of zo! Dus mam, je hoeft je nergens zorgen over te maken ;)

Groetjes uit kitui!

Stigin (aangezien niemand hier mijn naam normaal kan uitspreken, en ze het altijd zo uitspreken!)

Mama

Hoi mijne jongen !! Begin je nu echt wel te missen en al het rondslingerende goed van jou !!!!!Het is hier 12 graden en een pokke regen , dus de verwarming staat aan .Wat een andere wereld ,he schat. Blij weer een verhaal te lezen en hopelijk kunnen we vanavond even skypen.......
Denken jullie ook nog aan een verlenging van je visum endat jullie de nachttrein moeten boeken,zodat je 6 december in Mombassa bent ????
EEN VETTE DIKKE KNUFFEL MAMA

Alex

Stigin? Misschien is het beter je voortaan voor te stellen als Stine (fonetisch stèin)? Of gewoon op z'n Afrikaans: (klik)(klak)(klik)(klik)(klak) :D.

Oh, en mail ff wat zon door!

Stijn

of Gewoon lekker ICT :D
0111011010110101101010101010

tante Miepie

Hoi Stijn,

Mooe foto's en leuk om je verslag te lezen, kan ik me een beetje voorstellen wat je daar uitspookt. Nog veel plezier!!

Marianne

Brechtje

Wahaha, wie had dat ooit gedacht, Stijntje naar de kerk!
Ze hebben je dus al flink gehersenspoeld ;)
Je moet mama wel wat vaker iets van je laten horen, hoor ;)
Xxx